Ravnatelj Stručna služba Epidemiologija Ekologija Mikrobiologija Školska medicina Služba za jz i soc. medicinu
ZZJZ BBŽ publikacije

Epidemiologija - Pripravnost 0-24h

Peludna prognoza - Bjelovarsko-bilogorska županija

Bjelovarsko-bilogorska županija

Časopis za javno zdravstvo

 

ŠTO TREBAM ČINITI DA OČUVAM SVOJE ZDRAVLJE

Odluke koje donosite o načinu na koji živite su važne za Vaše zdravlje. 

  • Nemojte koristiti bilo koji oblik duhana
  • Jedite zdravo
  • Redovito vježbajte
  • Konzumirajte alkohol u umjerenim količinama
  • Ne koristite ilegalne droge
  • Pazite na vaše spolno zdravlje
  • Koristite sigurnosne pojaseve
  • Obavljajte preventivne preglede redovito

 

Za djecu i obitelj

  • Započnite dan s zdravim doručkom. Dajte energiju  vašem tijelu za početak dana
  • Neka djeca pomažu u planiranju jednog obroka svaki tjedan i jedite svi zajedno
  • Jedite polako, potrebno je 20 minuta da mozak registrira da ste se najeli.
  • Jedite više povrća i svježe voće, minimalno 400 grama dnevno
  • Jedite više integralnih  žitarica (npr. zob, smeđa riža, raž, proso, ječam, kukuruz, heljda). Pokušajte jesti najmanje 3 porcije cjelovitih žitarica dnevno.
  • Pijte puno tekućine. Odaberite vodu, a ne zaslađene gazirane sokove
  • Poslužite raznoliku hranu

Za roditelje

  • Nagradite djecu sa nekom toplom riječju, a ne hranom
  • Poslužite hranu u manje porcije. Neka vaše dijete tražiti više, ako on ili ona je još uvijek gladno!!!
  • Pročitajte vrijednosti kalorijskih vrijednosti na proizvodu. Podaci vam mogu pomoći da odaberete hranu koja se najbolje uklapa u vaš obiteljski obrok i međuobrok.
  • Hranu je najbolje peći, kuhati radi smanjenja masnoće. Umjesto kuhanja na maslacu ili biljnom ulju, pokušajte zdravije verzije kao što su maslinovo  ili nerafinirano  suncokretovo ulje.
  • Nemojte davati dodatne vitamine djetetu, osim ako nisu preporučeni od strane liječnika.
  • Djeca imitiraju svoje roditelje, pa ako vi jedete „Zdravu hranu“ također će i vaša djeca
  • Držite razne namirnice u kući, kao što su svježe voće, povrće, cijelo zrno žitarica, orašasti plodovi( bademi, orasi)

 

Budite dovoljno fizički aktivni

Za djecu i obitelj

  • Krećite se više. Pokušajte biti fizički aktivni između 30 i 60 minuta svakog dana.
  • Uključite redovite tjelesne aktivnosti u svoju dnevnu rutinu.Šetnja kao obitelj prije ili poslije obroka.
  • Ograničite TV, računalo i video igrice, to vrijeme iskoristite za fizičku aktivnost
  • Povećajte kućanske aktivnosti (npr.,šetanje psa, usisavanje, rad u vrtu).Ove aktivnosti su dobar način da se potroše kalorije.
  • Uključiti aktivnosti kao što su planinarenje ili vožnju biciklom kad idete na odmor.
  • Organizirajte si vrijeme za igru ​​sa svojom obitelji (npr. šetnja, badminton, košarka...)

Za roditelje

  • Krećite se više. Hodanje je najjednostavniji način da budete aktivni svaki dan.
  • Parkirajte automobil dalje od trgovine u koji ste krenuli ili dalje od posla kako bi se više kretali
  • Koristite se stepenicama, umjesto liftom
  • Izađite iz autobusa jednu stanicu prije i ostatak puta hodajte.
  • Budite uzor za svoju djecu. Učinite nešto aktivno svaki dan (npr. šetnja, trčanje, čišćenje dvorišta, pranje auta...)

 

Zdrave navike za život

 

  • Zapišite ono što jedete: koliko, kada i zašto.(npr. ono što jedete kada ste pod stresom, kada  se nekuda žurite ili što jedete ujutro i navečer)
  • Zabilježite svoju fizičku aktivnost: koliko dugo, koliko često i koliko teško ste fizički aktivni?
  • Jedite samo za kuhinjskim stolom.Nemojte jesti kada vozite, nemojte jesti kada gledate televizor ili dok telefonirate.To vam pomaže da se usredotočite na hranu koju jedete, što može spriječiti prejedanje.
  • Pripremite svoju odjeću za vježbanje noć prije, kao podsjetnik
  • Zadajte si ciljeve koje želite postići, zapišite ih na papir, pa ih provjerite da li ste ih postigli
  • Smanjite konzumaciju gaziranih, zaslađenih napitaka. Odaberite radije vodu ili prirodne sokove
  • Jedite redovito, ne preskačite obroke.
  • Jedite samo zato što ste gladni, a ne zato što vam je dosadno, umorni ste ili pod stresom. U tom slučaju radije idite prošetati, igrati igru, čitati knjigu.
  • Idite u kupovinu namirnica kada ste siti. To će vam pomoći da napravite zdraviji izbor hrane, nego da birate prerađenu visoko kaloričnu hranu, čemu može biti teško odoljeti kada je vaš želudac prazan.
 
ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO BBŽ
Služba a javno zdravstvo i socijalnu medicinu
Odjel za zdravstveni odgoj i prosvjećivanje
 
     Želimir Bertić, dipl.mt.st.spec.javnog zdravstva
ZZJZ BBŽ vijesti i obavijesti
8. RAZRED - HPV cijepljenje

Dragi roditelji učenika osmih razreda osn ...više

Cijepljenje protiv gripe - sezona 2017/2018

CIJEPLJENJE PROTIV GRIPE SEZONA 2017 / 201 ...više

Epidemija kuge na Madagaskaru

Na Madagaskaru je u tijeku epidemija kuge  ...više



ZZJZ BBŽ publikacije i radovi
HEPATITIS A

Od 2016. godine u Europi traje epidemija h ...više

ENTEROBIOZA (ENTEROBIASIS, MKB B80)

Definicija

Cri ...više

OZEBLINE, SMRZOTINE, HLADNOĆA I ZDRAVLJE

Zbog pritjecanja hladne zračne mase polar ...više



Dokumenti stručne službe za javnost (pdf format):

Odluka
Natječaj
Natječaj za doktora medicine
IZMJENE I DOPUNE PLANA NABAVE 2016
Plan nabave za 2017
Arhiva dokumenata
Sva prava pridržana © ZZJZ BBŽ 2018 | web design & development TECHLAB